Una sedia à rotelle hè un mezzu di trasportu necessariu per ogni paziente paraplegicu, senza u quale hè difficiule di camminà un centimetru, dunque ogni paziente averà a so propria sperienza in u so usu. L'usu currettu di una sedia à rotelle è a maestria di certe cumpetenze aumenteranu assai u livellu di cura di sè in a vita. Quì sottu hè un pocu di sperienza persunale di l'utilizatori di sedie à rotelle, chì hè furnita per tutti per scambià, è spergu chì possa esse utile à l'amichi.
Una grande parte di a vita quotidiana di i pazienti deve esse passata in sedia à rotelle, dunque hè necessariu fà attenzione à u cunfortu è à a manutenzione quotidiana di e sedie à rotelle. Sedendu in una sedia à rotelle per un bellu pezzu, a prima cosa chì sentirete hè u discomfort in i glutei, è averete una sensazione di intorpidimentu, dunque duvete cunsiderà migliurà u cuscinu di u sedile, è u modu più faciule hè di fà un altru cuscinu grossu sopra. Per fà u cuscinu, pudete aduprà a spugna di u cuscinu di u sedile di l'auto (alta densità è bona elasticità). Tagliate a spugna secondu a dimensione di u cuscinu di u sedile di a sedia à rotelle. U spessore hè di circa 8 à 10 centimetri. Pò esse cupertu di pelle o di tela. Mette un saccu di plastica nantu à l'esternu di a spugna. S'ellu hè una giacca di pelle, pò esse cucita in una volta, è una estremità di a tela pò esse chjusa cù una cerniera per una facile rimozione è lavaggio. Cù questu cuscinu grossu, a pressione nantu à i glutei serà ridutta assai, ciò chì pò ancu prevene l'apparizione di piaghe da decubitu. Sedendu in una sedia à rotelle sentirete ancu dolore in a parte bassa di a schiena, in particulare in a vita. A causa di i danni à i nervi, a forza di i musculi psoas diminuirà assai, è i pazienti in pusizioni alte a perderanu ancu praticamente. Dunque, u dolore di schiena esisterà in ogni paziente. Ci hè un metudu chì pò alleviare currettamente u dolore, vale à dì, mette un picculu cuscinu tondu nantu à u spinu di a cintura, a dimensione hè di circa 30 cm, è u spessore pò esse da 15 à 20 cm. L'usu di questu cuscinu per sustene a parte bassa di a schiena allevierà assai dolore. Sè vo site dispostu, pudete ancu aghjunghje un cuscinu per a schiena, è i pazienti è l'amichi ponu pruvà.
A manutenzione quotidiana di e sedie à rotelle hè ancu assai impurtante. Una sedia à rotelle ben mantenuta ci pò fà sente liberi è comodi per spustà ci. Se a sedia à rotelle hè piena di difetti, serà sicuramente scomodu di pusà ci sopra.
Ci sò parechji aspetti à i quali fà attenzione quandu si mantene una sedia à rotelle:
1. Frenu:Sè u frenu ùn hè micca strettu, ùn serà micca solu inconveniente da aduprà, ma causerà ancu periculu, dunque u frenu deve esse fermu. Sè u frenu ùn hè micca strettu, pudete aghjustallu à l'inversu è stringhje a vite di fissaggio;
2. Volante manuale:U volante hè l'unicu dispusitivu per cuntrullà a sedia à rotelle, dunque deve esse fissatu fermamente à a rota posteriore;
3. Rota posteriore:A rota posteriore hà bisognu di fà attenzione à u cuscinettu. Dopu à un longu periodu d'usu di a sedia à rotelle, u cuscinettu si allenterà, pruvucendu u tremulu di a rota posteriore, è serà assai inconveniente quandu si cammina. Dunque, u dadu di fissaggio deve esse verificatu regularmente è u cuscinettu deve esse spalmatu regularmente. U burru hè adupratu per a lubrificazione, è i pneumatici devenu esse gonfiati, chì ùn hè micca solu bonu per u muvimentu, ma pò ancu riduce e vibrazioni;
4. Piccula rota:A qualità di u picculu cuscinettu di rota hè ancu ligata à a cunvenienza di u muvimentu, dunque hè ancu necessariu pulisce u cuscinettu regularmente è applicà u burro;
5. Pedali:I pedali di e diverse sedie à rotelle sò divisi in dui tipi: fissi è regulabili, ma ùn importa micca di chì tipu, hè megliu adattalli à u vostru propiu cunfortu.
Ci sò certe cumpetenze in l'usu di una sedia à rotelle, chì saranu di grande aiutu per a mobilità dopu a ammaestrazione. A più basica è a più cumunamente aduprata hè a rota avanzata. Quandu si scontra una piccula cresta o un passu, se si sale forte, si pò ancu dannà a sedia à rotelle. In questu mumentu, basta à alzà a rota anteriore è attraversà l'ostaculu, è u prublema serà risoltu. U metudu di avanzà a rota ùn hè micca difficiule. Finchè a rota manuale hè girata in avanti di colpu, a rota anteriore serà alzata per via di l'inerzia, ma a forza deve esse cuntrullata per impedisce ch'ella caschi in daretu per via di una forza eccessiva.
E seguenti situazioni si scontranu spessu in dettagliu:
Passaghju d'ostaculi:Quandu surtemu, spessu scuntremu qualchi picculi buchi o buchi. E rote anteriori sò chjuche, dunque hè difficiule di passà quandu e culpimu. In questu mumentu, hè solu necessariu chì e rote anteriori passinu. E rote posteriori sò di grande diametru, dunque hè faciule di passà.
In salita:S'ellu hè una sedia à rotelle grande, u centru di gravità serà in avanti, è hè più faciule d'andà in salita. Sè a sedia à rotelle hè chjuca, u centru di gravità serà in u mezu, è a sedia à rotelle si sentirà in daretu quandu si va in salita, dunque duvete inclinà vi ligeramente o in daretu quandu si va in salita.
Quandu si usa una sedia à rotelle, ci hè un muvimentu tecnicu di sviutà a rota anteriore, vale à dì, aumentà a forza quandu si avanza a rota, in modu chì a rota anteriore sia alzata, u centru di gravità caschi nantu à a rota posteriore, è a rota manuale sia girata avanti è indietro per mantene l'equilibriu, cum'è una danza in sedia à rotelle. Questa azzione ùn hà micun significatu praticu, è hè assai difficiule è faciule di cascà, dunque pruvate à ùn fà la. Sè avete da pruvà, duvete avè qualchissia daretu à voi per prutege la. U puntu principale di sta azzione hè chì a forza deve esse muderata quandu a rota hè avanzata, in modu chì possa esse in piazza è mantene l'equilibriu.
Per ciò chì riguarda l'usu intelligente di e sedie à rotelle, ci fermeremu quì è ci videremu a prossima volta.
Data di publicazione: 07-02-2023